EVAS RUM

Lervik och annat smått och gott

Igår kväll kom äntligen våran nya vilfåtölj Lervik som vi köpt på IKEA.
Den är så skön att sitta/ligga i att sonen önskade få sova i den till natten:) Men det blev inget med det.


Vi har numera bara en son hemma då äldstingen flyttat. I och med det så fick vi ett rum över som jag gjort om till mitt alldeles egna pysselrum. Där har jag allt som jag kan tänkas behöva, symaskin, stickmaskin, limpistol, scrappinggrejer, tyger, garner, mönster mm. Det jag saknar är ett bra bord att arbeta på. Det jag nu har är runt och det funkar inte så bra. Det går inte att fästa stickmaskinen eller garnvindan i det så det är en stor brist men jag jobbar på att hitta ett bord. 

Eftersom jag fortfarande har feber så sysselsätter jag mig med saker som jag orkar tex sorterar garner in i ziplockpåsar för att enklare kunna hitta det jag behöver när jag behöver det. 

Har börjat sticka lovikkavantar och har två par färdiga, båda paren är redan tingade. 
Det var inte så roliga färger på garnerna i år hos Vartoftagarner, men det får väl gå an ändå. Om  jag inte färgar själv förstås det skulle vara roligt. Jag skulle vilja ha garn i höstens färger. Järbo garner har en massa tjusiga färger och Handarbetshörnan är återförsäljare för Järbo så får kika in där och se vad som finns. 



På tal om höst så har jag glycerolet färdigt så att jag ska kunna ta in höstglödande löv och bevara dem till vintern.
Vi har ett gigantiskt rönnbärsträd i närheten som brukar ha de mest fantastiska färger på hösten och i år hade jag  tänkt hinna få tag i en kvist eller två innan det är försent.


Kommentarer
Postat av: /B

Du kan ta vårt stora björkbord, det som byggdes om från köksbord till arbetsbord av vår far! Kom och hämta! Det står uppe på Teos gamla rum nu, men är för stort för utrymmet. Stabilt & bra! Och rymligt!

2009-09-13 @ 11:41:10
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: