EVAS RUM

Onsdag

Vilket fullkomligt TRIST väder. Det är slaskigt, grått, disigt och plusgrader så klart.
Var ut på prommis imorse före frukosten och var alldeles blöt om både strumpor och skor när jag väl kom hem en timme senare.
Måste nog börja överväga att ha på mig gummistövlar, men det är så svårt att gå i dem. image512

Hoppas minstingen har bättre tur med vädret. De har friluftsdag idag och sonen hade valt att åka till Kåbdalis för att åka slalom. Det gick även att välja mellan Måttsundsbacken och Ormberget, båda i Luleå, men hur kul har de som valt något av dessa alternativ i det här vädret. 

Själv sitter jag och tragglar på lagar och förordningar eftersom jag har tenta i Författningar på tisdag nästa vecka. Rapportskrivandet får vänta tills jag gjort den tentan.

Kan ni förstå att det är påsk redan i nästa vecka? Känns väldigt konstigt, har aldrig fyllt år på en skärtorsdag tidigare men så blir det i år. Eftersom maken och jag fyller år med bara en vecka mellan oss så blir det ett gemensamt firande den 21 mars. Det blir pavlovatårta och chokladdoppade ananasbitar rullade i kokos. Jag tror nog att det även blir en del muffins för jag vill prova några olika frostingrecept jag kommit över. Bildbevis kommer så snart jag tillverkat dem.

Magen börjar kurra så det är nog dags att ta sig lite lunch. Har kvar lite revbensspjäll och kall sås från igår så det får bli det och sallad till.  
 image513

Kommentarer
Postat av: EVA

Klarade mig torrskodd på min runda idag...men man får trippa lite...hehe !
Skönt att kunna fira tillsammans ! Mina föräldrar fyller år på samma dag och det har alltid varit praktiskt ! 3 år mellan så de firar aldrig de stora födelsedagarna samtidigt !
Bakade kladdkakemuffins idag och kryddade dem med nya kryddan Cacao & Chili = SUPERGOTT !!!
***
Ha en fortsatt fin onsdag !
K R A A A M från EVA !!!

2008-03-12 @ 15:24:57
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: