EVAS RUM

Inspirationsblogg

Jag måste bara få dela med mig av det jag råkade hitta på nätet. Snubblade över en blogg som handlar om viktminskning med hjälp av GI och som är så full av inspiration och positivsim att det fick mig att börja om på nytt med GI.
Det är en tjej som gått ner 46 kg på ett år med kostomläggning till GI.
Hon har helt fantastiska matbilder och recept. Jag har hållit på sedan onsdags och har gått ner 3 kg, visserligen är det mest vatten men ändå. Det bästa med det hela är att maten är så god och det tycker även min kräsna familj.
Vägen från 137 kg heter bloggen.
Här är ett axplock med bilder av det vi ätit sedan onsdags.
Frukost med filmjölk, linfrön, kanel och ingefära
image509
Lunch, omelett med bacon/lök fräs och rårivna morötter
image510
Middag, köttfärsbiffar med blomkålsmos och sallad
image511
Bla blomkålsmoset var en glad överraskning och en rätt som kommer att serveras flera gånger hos oss. Gå in och läs och prova göra maten. Allt har varit mums hit intills.


Kommentarer
Postat av: Malin

åh tack så jättemycket för tipset :) haft en bra dag?

2008-03-09 @ 14:34:02
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Anonym

om du fortfarade har problem med att tex klä på dig pga din rygg, skulle jag rekomendera dig att ta kontakt med arbetsterapeuten på don vårdcentral. dom har en massa bra hjälpmedel och tips som kan underlätta i din vardag!!

2008-03-09 @ 20:11:11
Postat av: EVA

Nej, nu GI:ar jag inte mer...hihi ! Är spyless på att alltid tänka på vad jag kan och vad jag inte kan äta... Motionerar mer nu så då kan jag slippa tänka på varenda mikrogram som jag stoppar i munnen ! Och det går nedåt på vågen ändå...
*
Läste att GI inte är en bantningsmetod utan en livsstil...och jag klara inte ett liv utan pottis...hihi !
***
Ha en fin start på veckan !
K R A M från EVA !!!

2008-03-09 @ 21:48:10
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Trolda

Ser riktigt gott o smarrigt ut! Tack för tipsen!

Trolda - önskar en fin dag!

2008-03-10 @ 11:20:39
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Suänna

hej, måste få be om receptet på Lunch, omelett med bacon/lök fräs och rårivna morötter. det såg så gott ut att jag måste göra de hemma.
du får gärna maila över receptet till min mail.
[email protected]
//Sanna

2008-04-12 @ 13:11:43
URL: http://www.kjellbertil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: