EVAS RUM

Det var ju inte igår direkt!

Nej det var det inte. Vaddå undrar ni, som jag uppdaterade bloggen såklart.
Herregud vad tiden har gått fort. Under praktiktiden hann jag knappt hem förrän jag skulle tillbaka till apoteket i Sunderbyn.
Det var en rolig, hektisk och lärorik tid. Men att jobbet innefattade så många olika uppgifter hade jag inte riktigt koll på från början, men det har jag nu.

Helt plötsligt ramlar det på en att det är midsommarafton imorgon, när tusan hann det bli det?
Och inte har det varit någon värme att skryta med heller. Hur ska det bli med badandet om inte det snart blir varmt? Inte för att det brukar stoppa mig att det är lite svalt i vattnet men ändå. Det är roligt om någon annan också vill gå i så man slipper guppa ensam uti det stora blå.

Raskt över till något annat. Det märks att jag inte är hemma lika mycket som tidigare. Det ser ut som om en mindre orkan dragit fram genom lägenheten. Visst har maken, som för övrigt har semester tom 24 augusti, diskat och tvättat men av någon outgrundlig anledning så tror han att kläderna travar in på sina platser i garderoben av sig själv. Det måste han tro eftersom alla kläder, visserligen rena, ligger kvar i högar i hallen trots att det är 2 dagar sedan han hade tvättstuga.
Likaså förundras han av att det inte finns några rena glas i skåpet. Märkligt.
Jag har varit alldeles för slut för att orka bry mig om sådana petitesser den senaste tiden utan har nöjt mig med att laga   maten när jag kommit hem, slappat i soffan en stund innan John Blund hälsat på.
Ett litet välplacerat samtal från mig varje morgonen när jag kommit till jobbet om att disken kanske borde göras innan jag kommer hem om jag ska kunna laga någon mat har kirrat diskproblemet.

Imorgon ska vi i vilket fall som helst till systeryster och grilla och äta gott. Har införskaffat kycklingfilér, sallad, jordgubbar, läsk, vin, färsk potatis m m för det tillfället. Ska bli riktigt kul att få umgås och äta gott. Kompis Eva med dotter kommer också att närvara så det blir extra kul då jag varken haft ork eller kraft att umgås med någon de senaste månaderna. 

Trevlig midommar till er alla!



 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det märkligt hur män tror att vissa arbetsmoment i hushållsarbetet bara fixar sig, så där av sig självt! Det är nog inget ovanligt.



Trevlig midsommar på dig me´!

Kramar!

2008-06-19 @ 23:28:39
URL: http://asalindgren.blogg.se/
Postat av: S-A

Trevlig midsommar! Snart sticker vi till Jimmy för att marinera oss i sill o brännvin. :-)

2008-06-20 @ 13:46:40
URL: http://epatraktor.blogg.se/
Postat av: Carina i Halmstad

Hej Eva-Marie! Ja visst e det mycket att göra på apotek och alltid får man höra vilket gotte-jobb man har och hur lata de är på alla apotek. Man får ju inte ens gå på toaletten utan man sitter och kniper och lider med piskan på ryggen från både chefen och kunderna. Men men vi har ju utbildat oss i beteendevetenskapen att se lugna och samlade ut, och det är vi nog bra på tror jag. Hur går det för dig och hur är det på jobb-sökar-fronten hos dig? Själv har jag sökt tre jobb och har antagligen fått ett vic på minst ett halvår.

Jag ser att du inte har tid att skriva i bloggen numera och förstår dig. Men ibland e det gott och bara sitta och små-slöa framför datorn och man behöver verkligen få göra det ibland.

Ha det så bra. // Carina (din fd klasskompis i Lule)

2008-08-24 @ 09:47:41
Postat av: EVA

Hoppas sommaren varit bra ! Jag har nästan inte varit i närheten av datorn...åtminstone inte länge :)

Men nu är man liksom tillbaka i gamla spåren igen och då får datorn ta lite mer plats igen...



***

KRAAAM EVA

2008-09-02 @ 17:28:38
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: