EVAS RUM

Helgen

Hela helgen har gått i gardinens tecken. Jag har sytt klart gardiner til köket av tyget jag beställde från Ellos. Till det behövde jag en kappa, helst i vitt. Jag hittade en längd av bomullsbatist som jag gjorde om till en kappa.
image429
Till vardagsrummet hade jag köpt längder från IKEA, alvine rand, som jag var tvungen att ändra upphängningen på. Det var färdigsydda hällor som jag bytte ut mot veckband. Till det sydde jag en grön kappa i linnetyg av tyg som jag fått när vi tömde mammas lägenhet. Ett par voilepaneler med vinröda blommor på satt som pricken över i:et.
image430


















En blommig gardin som systeryster ratat för några år sedan blev till en kappa till vårat sovrum och två längder till storingens rum. Ett par vita längder som jag köpt på Myrorna för en 10:- visade sig vara färdigsydda längder från Åhlens och de fick, efter en tvätt omgång, kampera i vårat sovrum.
image431image432
Minstingen fick en kappa jag sytt av ett tyg som också är köpt från Ellos men det var för ett antal år sedan och ett par längder i kraftig bomull som min systeryster ratat.
image433

 

Kommentarer
Postat av: Ewa

lämnar en hälsning då jag tittar in

2008-01-20 @ 18:32:10
URL: http://ewap.blogg.se
Postat av: Fru A

Oj vad flitig du har varit - själv har jag tittat på gardinerna och funderat på att byta ut dem.... Men har jag gjort det? Icke - de får hänga med ett tag till. *s*

2008-01-21 @ 09:24:34
URL: http://barnavnorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: