EVAS RUM

Föreläsningsanteckningar

Fick ett samtal i eftermiddag från läraren jag haft i bla Analytisk kemi som  undrade om jag hade kvar mina egna föreläsningsanteckningar från just den kursen? Jag läste den förra våren och visst jag har kvar det, jag har kvar allt från hela skoltiden. Han undrade om han kunde få kopiera dessa till en före detta elev som inte gjort klart den kursen och som skulle försöka få den gjord innan kursen läggs ner nu i sommar. Visst kunde han få låna mina anteckningar, jag är inte avig på så sätt.
Han skulle skicka ett förfrankerat kuvert så att jag skulle kunna skicka det till  honom.
Jag hade inte just något för mig just då så jag letade reda på anteckningarna och gick i genom dem för att kolla om de var i det skicket att någon annan skulle ha någon nytta av dem. Anteckningarna var helt ok och det skulle gå att förstå vad jag menat när jag skrivit dem.
När jag var så gott som klar med det så ringde det på dörren och vem stod där om inte samma lärare som ringt en halvtimma tidigare. Han hade enkom åkt för att lämna kuveret till mig så det skulle gå snabbare. Nå, när jag nu stod där med anteckningarna i handen så tyckte jag att vi kunde fortsätta spara pengar och rev ut dem och gav dem till honom.
Precis innan han gick så sa han att jag inte skulle tveka att kontakta honom om jag behövde hjälp med examensarbetet. Han är en fena på excel och det är inte jag så jag kommer nog att utnyttja den inbjudan. All fakta ska samlas in med hjälp av excel eftersom det är programmet för sådana jobb så hjälp med det tas tacksamt emot.
image427

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: