EVAS RUM

Helgen som var

I lördags åkte maken, storingen med kompis till Happis kl 08:00 för att hjälpa min kompis med flytten. Klockan 02:05 var de klara med den samma och helt slut.
Det krävdes två turer för att få med allt.
I söndags vaknade jag, som inte gjort så där hemskt mycket, med en dundrande huvudvärk och blev tvungen att knapra värktabletter och ligga i sängen till 4 på eftermiddagen.
De övriga som deltagit i själva bärandet hade inte en muskel som inte gjorde ont. Storingen satt och grimaserade vid matbordet och när jag frågade vad han sysslade med sa han att han just kommit på att han faktiskt hade några muskler som inte värkte. Lustigkurre:)


I lördags var jag, minstingen och storingens flickvän och representerade vår familj hos systeryster då hennes näst äldsta son fyllde hela 15 år.
Det är inte så enkelt att hitta på något i presentväg så det blir pengar. Men för att det inte skulle bli så trist så gjorde jag ett godis och pengaträd åt honom. Påminner lite om påskris:) Jag knöt fast en liten mjukis pingvin som fick hålla i själva kortet och torkade apelsinskivor som "jord" vilket fick hela skapelsen att dofta gott, voilà, inte många som har en likadan.
En exotisk planta
image474


Kommentarer
Postat av: frida

Påminner om min barndoms gurkkaktus. Med kinapuffar(godiset alltså) som jord och gelehallon på tandpetare till taggar. Kul grej....

2008-02-04 @ 18:05:36
URL: http://fridala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: