EVAS RUM

De små liven

I eftermiddags när minstingen kom hem var min första fråga
-Hur gick det på engelskaprovet?
Varpå gullfjunet svarar
-Jag får ig på det.
-Vaaa??? var min naturliga reaktion då vi tragglat allt som skulle vara med på provet i flera dagar.
-Varför tror du det? undra jag då.
-Det var allt möjligt som jag inte pluggat på som var med på provet.
-Vad då för något, nu fattar jag ingenting. Jag var en smula förvirrad och började fundera om jag läst rätt på vilka kapitel de skulle ha prov på. Och börjar så smått fundera när det började gå utför för minstingen och varför jag inte märkt något.

Jag har suttit på toaletten och ropat därifrån men nu kommer jag ut och går genast in till minstingen som satt sig vid datorn.
-Nu är det bara att stänga av datorn och börja läsa engelska, säger jag pedagogiskt i en lätt hysterisk ton.
-Vaffö då? undrar minstingen oskyldigt.
-Om du får ig på ett ENGELSKA prov då ska du ta mej tusan inte sitta vid datorn heller, säger jag då i en lite mer hysterisk ton. Och ser framför mig hur sonen får gå om en klass eller två pga det här missade engelska provet. Som ni märker är jag  väldigt sansad och logisk:)
Att jag aldrig lär mig.
Minstingen börjar flina
-Jag skoja bara, det var ett skitlätt prov, jag får mvg hur lätt som helst.
-Förbenade unge varför säger du så då? undrar jag lite surt.
-Bara för det så får du inte sitta vid datorn, fortsätter jag lite upproriskt.
-Men mamma det är ju för att det är så roligt att se hur du hetsa upp dig för ingenting, så klart! Och så ger eländet mig en stor kram. Vad säger man.
image503













Kommentarer
Postat av: /B

Vilken luring!

2008-02-14 @ 20:11:21
URL: http://lyckligagatans.blogg.se
Postat av: EVA

Hahaha ! Ännu en lättlurad morsa ! Vi är fler...hihi !
***
KRAM EVA

2008-02-14 @ 20:50:59
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Ulla-Britt

Jag antar att det bara är till att gilla läget! Ungar är för härliga, där blev du allt lurad.
Kram Ulla-Bella

2008-02-17 @ 17:29:48
Postat av: Eva i Halmstad

Jag har en av samma modell hemma.
Ha de gott.
Eva.

2008-02-19 @ 10:48:52
URL: http://evaihalmstad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: