EVAS RUM

Fredag

Igår fyllde maken år och eftersom det inte blir någon tårta förrän nästa fredag så bakade jag en rabarberpaj med marängtäcke. Jag vet inte hur den smakade eftersom det inte ingår i GI läran som jag, inte helt slaviskt, försöker följa. Men resten av familjen sa i alla fall att den var god så det räcker för mig.
Tyvärr så fick maken ett tråkigt besked av sin yngste bror som ringde och grattade maken. Han hade för en vecka sedan fått veta att han har cancer. Maken blev så tagen att han inte kom ihåg om det var i lever eller i njure när han skulle berätta för mig men det är illa vilket som. Han skulle få besked idag om hur pass spritt det är och vilken behandling som väntar honom. Tyvärr så bor han i Oslo så det är ju inte precis nästgårds.
Just nu känns det som om vi är omringade av cancer och så snart vi har hämtat oss från en så kommer nästa. Lite deprimerande. 

I vilket fall som helst så gick det lättare att gå ute idag, inte alls så slaskigt men halare. Vi hade -1ºC när vi gick kl 07:30. Det blåste lite men annars var det väldigt skönt, det känns att våren är på väg.  

Idag ska jag åter igen plugga  inför tenta och till middag blir det korvstroganoff med ris åt familjen och själv  tar jag  wokgrönsaker till min stroganoff.  
image525

Kommentarer
Postat av: CAZZIS

Godmorgon :)

2008-03-14 @ 11:08:42
URL: http://cazzis.blogg.se
Postat av: /B

Ojdå, hur gammal är brorsan?

2008-03-14 @ 18:13:14
URL: http://lyckligagatans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: