EVAS RUM

Äntligen helg!

Puh, det är första gången på länge som det kändes SÅÅ SKÖNT att det äntligen var fredag.Jag hade så förbålt ont i mina fötter efter att ha stått och gått hela veckan på stengolv. Många apotek har sittkanaler men inte de apotek jag jobbat på i veckan. I morse när jag vaknade förstod jag varför jag varit så slut, en massa baciller har invaderat mig. Halsen är svullen och gör ont, feber och till och med ögonen är svullna och värker. TYPISKT. Jag och Eva skulle handlat julmat idag, blev inget med det:(

Försökte även få ut bilderna från kameran utan att lyckas, troligen har överföringskabeln gett upp. Orkar inte forska i det idag. 

Det har gått väldans snabbt med allt i Norge och Christer begravs redan på måndag vilket inte ger oss någon möjlighet att hinna dit. Så vi sätter in pengar till cancerforskningen och jag har försökt hitta en sida med Norges motsvarighet till Svenska cancerfonden men hittar inte den. När jag försöker söka på ordet kreftfond undrade sökmotorn hela tiden om det inte är kräftfond jag är ute efter:/
Pratade med Christers son igår som sa att det tydligen är brukligt att lämna pengar vid begravningen som sedan sätts in i någon fond. Han var inte riktigt säker på hur det går till så han skulle ta reda på det och höra av sig.

Fick i alla fall reda på medan jag sökte att bidrag till bla cancerforskning är avdragsgillt i Norge för både privatpersoner som betalar skatt och företag, gåvoavdrag kallas det. I korta drag så kan privatpersoner dra av upp till 12000 kronor och företag upp till 200000 kronor. Bra eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: