EVAS RUM

Lördag

Jag vaknar senare och senare på morgonen har jag märkt. Idag vaknade jag kl 10:35 och var bombis på att klockan inte kunde vara mer än halv nio, jo tjena. Men det har nog att göra med att jag är vaken längre och längre för att hinna göra alla måsten innan jag går och lägger mig. Har flera gånger gått och lagt mig vid 2-3-tiden, vilket är alldeles för sent. Jag får en baksmälle känsla hela nästa dag och då orkar man inte göra något.

Jag håller på med ungspannkaka till lunch. Det blir en vanlig och en fläskpannkaka, så kan man ta både förrätt och efterrätt:) Har även ett par deciliter vispgrädde som jag vispar till "efterrättspannkakan".

Jag måste säga att dala tunnbrödet som jag bakade igår smakade väldigt bra även idag. Jag var rädd för att det skulle smaka trist då det var ett bröd som gräddades i stekpanna, men jästen och potatisen i degen gör nog sitt för att bevara smakerna och saftigheten i brödet. Härnäst ska jag nog testa att baka baugetter.

Idag hade jag tänkt att åka till mamma lite tidigare än 17:30 så jag också hinner träffa mamma medan hon fortfarande är så pass vaken att hon orkar prata.
Men det blir någon som får köra mig för ryggproblemet har satt sig i knäet. Det är lögn att försöka stå på vänster ben utan att det känns som knivar i knäet. Måste kanske göra ett besök på vc i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: