EVAS RUM

Mamma har fått ro!

Onsdagen 25/7 kl 04:05 tog cancern mammas liv.
Jag som hade kvällspasset ringde in min syster vid 23 tiden och kl 00:30 kom vår lulemoster. 
Jag och syster satt på var sin sida om mamma och höll henne i handen. Vår bror som åkt till skåne för att hämta upp en bil åt min syster, hann tyvärr inte upp utan var i höjd med Sundsvall när vi var tvungna att ringa och säga att mamma dött.
Men vi har försökt säga åt honom att det inte gjorde något för han gav så mycket av sin tid åt mamma medan hon fortfarande var i "form" och kunde uppskatta det hela.

Sedan dess har vi bla suttit i mammas lägenhet och försökt göra något men kom fram till att det enda vi lyckats med är att röra till lägenheten. Men vi har i alla fall varit till begravningsbyrån och fått ett datum för begravningen. Nu ska vi bara komma på vilken musik vi ska ha på begravningen.
Vi kommer att samlas hos systeryster efter begravningsgudstjänsten och äta lite smörgåstårta och pavlova som jag ska baka som en sista hyllning till mamma. Pavlova var mammas favorit, hur sjuk hon än varit och hur lite hon än ätit så har hon alltid uppskattat en bit Pavlova.

Kommentarer
Postat av: Britt-marie

Massor med kramar till dig och de dina.
Glöm inte bort att ta hand om dig själv i röran.

2007-07-31 @ 07:31:57
URL: http://brittmariel.blogg.se
Postat av: Eva

Tack. Jag försöker komma ihåg att andas lungt och stickning är verkligen en lisa för själen.

2007-08-02 @ 19:09:12
URL: http://evasrum.blogg.se
Postat av: Veronika

Har inte läst på ett tag, men vill ändå beklaga sorgen.

2007-08-30 @ 13:15:19
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Eva

Tack. Det har varit en tung tid, nu har vi begravningen imorgon och sedan är det att börja gå igenom alla första gånger utan både mamma och pappa. Det känns konstigt eftersom båda har gått bort så fort och med så kort tid mellan dom.

2007-08-30 @ 17:25:41
URL: http://evasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: