Lovikkavantar

Då börjar det vara dags att tänka på vintern och kylan som kommer med den. Har därför börjat med lovikkavantproduktionen.
Fick en beställning via systeryster, en av pojkarnas kompisar behövde vantar. Och det är klart visst kan jag göra det.
Vita med svart broderi skulle det vara. Har varit och införskaffat garnet så nu är det bara att sticka dem.
De här gammelrosa har jag däremot stickat åt mig själv, ska bara rugga upp dem lite så de blir riktigt varma och gosiga.


Mönster till lovikkavantar finns här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för länken. Har en massa lovikka-garn, men har tappat bort mönstret. Nu kan jag kanske bli färdig med Lill-C:s vantar!
Hur ruggar man dem bäst? (Har glömt hur vi gjorde i skolan...)

2007-11-05 @ 11:19:49
Postat av: Eva

Så här ruggar jag dom:
Vanten ruggas med en hård borste. Den kan även tvättas i varmt vatten och gnuggas kraftigt med såpa så att man får en valkningseffekt. När de är nästan torra rugga upp dem med en hård borste så att man får dom riktigt täta.

2007-11-06 @ 09:26:27
URL: http://evasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0