Sommarens sockor 2007-08-07

Nu i sommar har jag bla stickat en del sockor i härliga material.

På Garnhärvan inhandlade jag ett nytt garn från Austermanns som innehåller jojoba och aloevera oljor. Det är så ljuvligt att sticka med det garnet. Som ett plus så blir händerna alldeles mjuka:) Jag stickade ett par rosa/beige River rapid och ett par göna sockor med falska flätor

Jag har även stickat med opals regnskogskollektion med färgen orm och ett annat från samma kollektion som utgått och som jag inte kommer ihåg namnet på. Med orm stickade jag ett par till falska flätor och den andra varianten var en helt vanlig socka utan några som helst konstigheter eller mönster.
image58image59


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0