Garnfrossa 2007-10-08

Såg i dagens tidning att BiCa:s garn & hantverk här i Luleå hade nyöppning och 10% rabatt på allt under v.41. Say no more. Jag ringde min moster som jag visste behövde ett garn att sticka en sjal av till ett av sina barnbarn och frågade om hon ville följa med mig. Och det ville hon.

Jag hittade Eskimo garn som var nedsatt 50% så jag köpte några nystan och tänker nog göra en tovad väska av det hela. Jag hittade även dom 2 sista nystanen av ljusrosa raggi garn som jag ska sticka åt mig själv ett par sockor av. Och ett nystan av det fina garnet San Fransisco i plommon toner.

När jag kom hem hade jag fått min beställning från Garnhärvan,  ett underbart mjukt merinosilkegarn i lindblomsgrön och plock-ihop-stick-set från knitdenise. Det har inte blivit så mycket studier idag men en i övrigt mycket trevlig dag. Förresten så hittade även moster ett tunt acrylgarn, barnbarnet vill inte ha ull, i svart helt enligt önskningen. Efterom moster ville ha hjälp med ett sjalmönster som inte är för svårt så har jag valt V-sjals mönstret som jag tycker blir en enkel och fin sjal. Hoppas hon också tycker det.
image84


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0