Väska 2007-10-15 -- 10-20

2007-10-15
Har börjat på väskan jag tänkte göra av Eskimogarnerna jag köpte på BiCa:s och eftersom det ännu fanns kvar av Point 5 garnet efter gallerscarfprojektet så stickade jag in det också. Få se hur det uppför sig vid tovning.

Jag kommer att sticka handtagen som öppning i sidorna och en liten rullkant som avslutning. Jag stickar inte efter något speciellt mönster utan tar ideér lite här och där från olika projekt jag gjort tidigare.
image87
2007-10-16
Nu har jag blivit klar med min väska i Eskimo/Point 5 garnerna. Enda som saknas är en rejäl omgång i maskinen, för just nu är väskan gigantisk. Tanken är att den fortfarande efter tovning ska vara stor så jag bla kan bära kollegieblock i den och andra i samma format.
image88
2007-10-22
Har äntligen fått möjlighet att tova min väska och den blev alldeles perfekt. Eskimo garnet är helt underbart att tova. Blir en kraftig filtning som ger stabila saker. Point 5 garnet funkade också fint att tova, blev lite ostabilare på de ställen där garnet var tunnare men i övrigt klart godkänt.
image89


Kommentarer
Postat av: Kamilla

åh, jag ska precis börja tova själv, första gången och ska använda mig av eskimo, har testat lite olika provlappar med olika garner och tycker att eskimo funkar bäst, jag antar att du tovar i maskin, tovar du med 40 eller 60 grader? hälsningar

2008-02-26 @ 18:22:57
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=kamilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0