Hemlis 2 frågor/svar 2007-08-29

Har anmält mig till Hemlis 2 också. Under 3 månader ska jag skicka minst 3 paket varde 100-150 kr till en hemlisvän. Det ska bli skoj. Man ska även svara på en del frågor och sätta ut dom på bloggen för att hemlisvännen har något att gå på så här kommer mina svar på frågorna.


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Alla naturmaterial men även superwashbehandlad ull. Absolut inte nylon och akryl garner.


2. Vilka är dina favoritfärger? Rosa, grön, blå

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Svart är jag inte så förtjust i.


4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Rundstickor i trä.


5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Har stickat sedan min mormor lärde mig vid 6 års ålder.


6. Dricker du kaffe? Te? Naturligtvis.


7. Är du allergisk mot något? Nötter försöker jag undvika. Och starka dofter. Gillar inte doftljus, rökelser odyl.


8. Vilken slags musik tycker du om? Hårdrock (metallica) utan okontrollerat skrik som ingen förstår, pop, klassisk ja det mesta men är inte så förtjust i dansbandsmusik.


9. Favoritgodis? salmiak, salt lakrits och choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Scrappar


11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Sjalar är roligt att sticka men även sockor och mössor. Det går snabbt. Men tröjor är inte fy skam heller. Kan ha en tröjstickning och några andra lite mera snabbstickade saker på gång samtidigt att variera mellan.


12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej


13. Har du något drömprojekt på önskelistan?  En långkofta, måste bara hitta det rätta mönstret. Är inte intresserad av att sticka slätstickat utan med mönster i enfärgat.


14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja, 19 cm


15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja


16. Stickar du sockor?  Ja på längden och på tvären.


17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) 41 och 26 cm långa


18. När fyller du år? 20 mars


19. Stickar du med pärlor?  Ja


20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Helst deckare och absolut inte kärleksromaner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0