Födelsedagströja m.m2007-09-07 -- 09-20

2007-09-07
Kom ihåg mitt i allt stickande att min systerson fyller 3 år nu i slutet av september. Och vad passar en liten krabbat som han om inte en tröja så klart. Jag hittade en snygg tröja bland Garnstudios gratismönster och använder mig av en mellanblå nyans av 7 bröder garnet.

Har bara hunnit göra resåren men det går snabbt att sticka den så det lär inte bli några problem att hinna. Har innevecka på skolan nästa vecka så jag tar med mig stickningen och tar några varv på rasterna.

 Foto: Garnstudio
image68

2007-09-09
Är nästan klar med bålen på födelsedagströjan och det har inte gått åt fullt ett nystan av 7 Bröder. Den blir väldigt fin om jag får säga det själv. Gillar enfärgat med mönsterstickning.  
image69
2007-09-17

Det var ett tag sedan jag skrev något men jag har inte varit inaktiv för det. Har haft bihåleinflammation och det gjorde ont, det tom värkte bakom ögat. Och så har jag haft innevecka på skolan.

Men jag har stickat klart födelsedagströjan och ska bara sy ihop den.

Jag stickade även en nisseluva av blått ullgarn åt minstingen i släkten och den blev riktigt bra.

Var barnvakt igår och tovade den hos dom för att kunna fixa till storleken när den kom ut ur maskinen. Han såg så söt ut i den. Ska sätta ut bild på den så snart systeryster skickar ett foto på den för jag glömde ta med kameran.


2007-09-20

Har i dag skickat iväg två paket ett till min "Hemlis 2" vän och en till  min "En kopp garn" vän. Hoppas att dom får nytta av sakerna jag lagt i paketen. Kom tyvärr inte ihåg att ta bilder på innehållet:(

Men det var en hel del garn, såklart, lite godis, pärlor och i det ena paketet även en mugg.

Har åter igen börjat på en Möbiussjal, snacka om att vara enkelriktad när jag inte kommer på vad jag ska göra. Jag gör den i ett ljusrosa ullgarn. Jag gillar den alternativa uppläggningen för då får man en snygg mittrand på köpet.

Födelsedagströjan är också helt klar nu och ska levereras nu på lördag till födelsedagsbarnet.

image70

2007-09-20
Jag skrev i förra inlägget att jag gillar det alternativa sättet att lägga upp för möbiussjalen. På Barbros sida finns det enkelt beskrivet hur det går till. Gå in här  och scrolla ner till Onsdag 2006-03-22 så kan du också lära dig det. På vägen ner kan du observera en av dom snygga varianterna av möbius som hon har gjort, Onsdag 2006-03-29. Titta och låt dig inspireras. 
image71

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0