EVAS RUM

Galet!

Helt galet mycket att göra var det på jobbet idag. Jag jobbade från halvnio till halvfem och förutom rasterna fanns det inte en lugn stund. Så gott som hela tiden hade vi 12-15 i kö.
Nåväl nu har jag i alla fall 2 dagar ledigt igen och hinner ta igen mig.

Varje år efter nyår börjar jag bli less på julen och vill plocka undan den och ge plats för våren. På vägen hem idag var jag och köpte mig två knippen lila tulpaner och de skär sig alldeles för illa med julen så imorgon åker julen ut.
Det blir nog lite ommöblering också för att få plats för spisen som är på väg.

Från det ena till det andra så sitter jag och tittar på sista delen av Sagan om ringen; Konungens återkomst. Den är så bra, så mäktiga scener. Jag har sett alla delarna ett antal gånger och de är lika bra varje gång.

En passande film att titta på när graderna ute kryper neråt. Vi har haft kring noll och till och med flera plusgrader i december månad men nu verkar vädrets makter ha bestämt sig för att det är dags för riktig vinter här i norr. Enligt väderprognosen ska vi liga kring -15-- -20°Cg den närmaste tiden. Inga långpromenader utan ordentligt på sig med andra ord.

Dags för en kopp kaffe nu i pausen. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: