EVAS RUM

Fredag

Idag har vi ett helt ljuvligt vinterväder, ca -8ºC och solsken.
Har varit till vc i förmiddags och gjort en mammografi och det kändes och klämdes som sig bör.

Jag har även fått lite material till mitt examensarbete efter att jag varit i kontakt med min projektledare. Hans ursäkt var att han inte hade så bra koll på i vilka perioder vi gör våra examensjobb samt att deras IT-enhet haft problem med att få fram data som jag ska jobba med. Nå, nu har jag i vilket fall som helst läst den litteratur han skickat och väntar med spänning på att få data att jobba med.
Jag kan inte göra min synopsis klar när jag inte vet vilka frågeställningar jag ska jobba med eller vad det är för sorts data som ska bearbetas. Alltid är det någonting som strular.

Imorgon är det i alla fall helg och då kan jag ta det lungt och slappa. Hade inte tänkt göra något annat än bara vara.  Om jag kommer på något roligt så kan jag möjligtvis göra det:)
image440image445
Igår kväll gick jag igenom klädhögen jag samlat och som ska göras om och har kommit fram till följande:

En röd stor t-shirt + en vit/röd randig kjol  = Jag gör en bred halvvolang av röd/vit randiga kjolen och och syr fast den i nederkanten på röda t-shirten. Klipper holkärm på den samma och gör kantband till ärmfållen av randiga kjolen. T-shirten måste även sys in i midjan och en bit gummiband sys på insidan mitt bak för att hålla in det hela lite mera.
image441
En marinblå långärmad bomullströja (krympte i 1:a tvätten) + ljusgråa shorts + blå/grå rutig flanellskjorta = Shortsen ska bli en kjol med flanellrutig kil mitt fram och bak samt en bred flanellrutig nederkant. Långärmad tröja ska få en kil av flanellruta mitt fram och jag gör ärmarna 3/4 långa.
image442

En tunn viskoskjol i olika turkos/lila nyanser ska bli en armlös tunika med gummibandssmock över bysten och spagettiaxelband.
image443
En för kort grönrandig t-shirt + en helgrön trist tenniströja = Förlänger randiga t-shirten med ett helgrönt fält som jag lägger in på snedden för att bryta av randningen.
image444

Efterbilder kommer så snart jag knåpat ihop skapelserna.
Jag har fortfarande en hel hög med kläder som jag inte riktigt kunnat komma på hur jag ska göra om dem än, men det kommer:)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: