EVAS RUM

Teater och livet i övrigt

Ikväll ska jag och Eva på teater. Vi ska se "Vem är rädd för Virginia Wolf?" på Norrbottensteatern, det ska bli kul. Har varit så fruktansvärt trött på kvällarna den senaste veckan eftersom det varit så mycket nytt att lära sig och för att jag hela tiden försöker vara så skärpt som möjligt så jag inte ger fel råd eller användaranvisningar till kunderna. 
Det tar på krafterna har jag märkt. Men det går bättre och bättre för var dag som går och för var dag som går lär jag mig mer och mer om Apotekets olika datasystem så jag har dem som hjälp vid sökning och för att ge information.

För övrigt har jag gått ner 7 kg sedan jag började med min GI anpassning av maten. Det blir en och annan smörgås eller havregrynsgröt då och då, men 1 kg minus per vecka verkar stå sig ändå så det är bara att fortsätta på den inslagna banan.

Var till mamma och pappas grav igår för att tända vinterns, troligen, sista gravljus. Det kom rätt mycket snö i början av veckan och helt tydligt hade det även snöat på kyrkogården för snön var så djup att gravstenarna knappt syntes. Så det var bara att ta till spaden som jag alltid har med mig i bagaget och skotta fram en  väg till graven. Systeryster hade varit och lämnat tulpaner den sista mars, pappa dog 31 mars 2005, och när jag väl fick fram dem ur snön såg de alldeles oberörda ut av både snö och kyla och såg ut som om de nyss lagts dit. Märkligt.

Har roat mig med tvättstugan idag så jag ska gå och ta mig en dusch nu innan jag ska iväg på teatern.
Ha en trevlig lördagskväll allihop!
image532

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: