EVAS RUM

Fredag

Jag, min syster och bror har gjort upp ett nytt "schema" för hur vi ska vara hos mamma. Vi är helt slut psykiskt så vi måste komma på ett sätt att få en andningspaus utan att för den skull lämna mamma åt sitt öde. Vi vill ju så gärna vara med henne så mycket som det bara går men har förstått att vi måste dela upp oss ännu mera för att överhuvudtaget hinna med våra familjer.
Två av oss delar upp dagen mellan sig och den tredje är helt ledig. Idag är det min dag att vara "ledig" men det är svårt att inte åka dit. Mamma börjar bli väldigt trött nu och orkar knappt vara vaken. Medan jag var där igår eftermiddag och kväll var hon inte vaken många minuter. Hon ser så liten och skör ut där hon ligger i sjukhussängen. En skugga av sitt forna jag.
När min bror åkte iväg till mamma så skickade jag med lite nybakt bröd och kärleksmums kakan. Kakan kommer hon inte ens att smaka men jag hoppas att hon äter av brödet. Hon äter så väldigt dåligt så vi försöker att bjuda henne på allt möjligt som skulle kunna tänkas smaka, men oftast blir det inte mer än en tugga eller två.
Det är svårt att förstå att hon som varit så matglad nu helst vill slippa att äta överhuvudtaget.

Mamma april 2007
image171


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: