Veckans produktion

Har haft innevecka på skolan i veckan och har inte hunnit med så mycket. Men här kommer i alla fall bilderna på skapelserna.
Jag hade knappt 100 gr av 2-trådigt grafitgrått svenskt ullgarn och det blev en V-sjal. Den blev inte så stor men naggande god.
image97
Broderns sambo har efterlyst en klarröd möbius, ochdet blev också en liten men naggande god sak. Jag trodde jag hade mera av det röda än jag hade men that's life. Jag tror att den blir bra ändå. Eller vad säger du C?
Den ska bara blockas så är den klar. Färgen blev inte alls bra på fotot, och då har jag ändå försökt ta bilder på den i alla möjliga ljus utan att få till det, så nu får det duga. Färgen är i alla fall mycket klarare än på fotot.
image98 
Sedan har jag ju fått pippi på väskor och tyckte att en väska i ett av mina favvogarn, Novitas 7 Bröder, skulle vara kul att göra. Och jag har haft en vision om  flätmönster, så kombinationen av de båda önskemålen ser du på bilden. Inspirationen fick jag hos Garnstudio som har ett liknande mönster här. Måste bara blocka och fixa foder innan den är helt klar. Tänkte jag skulle använda mig av jeanstyg till foder och under axelbandet för stadga. Passar nog på att sy några extra fack på insidan när jag nu gör ett foder. På bilden har jag ett A4 kollegieblock i väskan så får du en uppfattning om storleken.
image99

Kommentarer
Postat av: sofia

Jätte fint, gillade sjalen :)

2007-11-16 @ 12:50:06
URL: http://sollerax.blogg.se
Postat av: Anna

Härlig rosa färg! Ha en fin helg du med!

2007-11-16 @ 13:28:13
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Hell on high-heels

SVAR: haha ja det är helt sjukt=)

2007-11-16 @ 16:56:05
URL: http://somechatter.blogg.se
Postat av: jess

Svar: ja att gå i ide skulle inte vara helt fel. Trevlig helg.

2007-11-16 @ 18:28:45
URL: http://jessiejess.blogg.se
Postat av: Cicci

Möbiusen blir helt kanon! Rött är svårt att fotografera har jag förstått, det är svårt att få rätt färg på det hela. Alla dina väskor är underbara! Synd att man inte använder såna... :)

2007-11-17 @ 16:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0