EVAS RUM

Pysselsugen

Imorse vaknade jag tidigt som bara den och var hur pigg som helst, trots att jag gick och la mig efter kl 1 på natten.
Det var så lungt, tyst och skönt,  med andra ord en perfekt morgon för pyssel.
Har tänkt gör en krans men saknar en- eller granris, måste hämta det senare idag. I övrigt har jag allt jag ska pynta kransen med hemma. Jag öppnade en påse citruspotpurri och en ljuvlig doft spred sig i rummet. Jag ska ha torkade apelsinskivor i kransen och det fanns i potpurripåsen.

Visst är det konstigt att det aldrig finns rullar att tillgå när man väl behöver dem, annars tycker jag vi har tomma toarullar drällande överallt. Men det var bara lite papper kvar på en toarulle så jag drog bort det och delade den på längden och gjorde två tunna rullar. Jag tycker inte det blir så snyggt med toarullsstorleken utan den här tjockleken är mycket bättre.
Vita smällkarameller
image342

Jag gjorde strutarna av scrappingpapper som jag limmade tårtpapper på för spetsdekoration. Hmm, man ser inte det men jag gjorde en ögla av scrappingpapperet bakpå struten för upphängning
Strutar med änglar
image343

Hade lite rosenmönstrat scrappingpapper och virade papperssnöre och hände på ett sirligt hjärta. Bling-blinget på stora struten sabbar alla foton, det blänker utav bara attan.
Rosenstrutar
image344

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britt

Vilka jättesöta strutar,man blir så sugen på att pyssla1
Ha en go 1:a advent:-)
Ulla-Bella

2007-12-02 @ 12:04:15
URL: http://guldkornimittvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Eva

Tack för det:)
Jag kommer inte i på din blogg för att lämna en kommentar, får bara upp att sidan inte finns, Tyvärr:(

2007-12-06 @ 22:48:54
URL: http://evasrum.blogg.se/
Postat av: sara

Vilka vackra strutar. Känner mig grymt pysselsugen och har massor av julkänslor redan. Speciellt som nya numret av Drömhem och trädgård damp ner i brevlådan för några dagar sen - fylld av julinspiration :)

2009-10-24 @ 20:27:13
URL: http://villafreja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: